Tajlandia i Kambodża 2-23.03.2010

5 dzień

06-03-2010

Sobota zaczęła się odśpiewaniem uroczystego sto lat dla Tomka.

Potem kilkadziesiąt minut słuchamy tajskiej listy przebojów z płyty – urodzinowego prezentu naszego jubilata.
Przedpołudnie upłynęło nam na spacerze po malowniczym parku narodowym i kąpieli w wodospadach Erewan. Później najwięksi śmiałkowie wybrali się, żeby obejrzeć najwyżej położone wodospady (dotarli aż do siódmego poziomu).
Po kilkugodzinnej wycieczce zgłodnieliśmy. Pote nasz przewodnik zaprosił nas do niepozornie wyglądającej tajskiej restauracyjki położonej bardzo niedaleko parku. Początkowo mieliśmy spore wątpliwości, co do jakości serwowanych potraw. Nasze domniemania okazały się całkowicie złudne. Po posiłku zgodnie uznaliśmy, że był to jeden z najsmaczniejszych obiadów, jakie jedliśmy do tej pory w Tajlandii.
Najedzeni i zadowoleni wyruszyliśmy w drogę do świątyni, gdzie mnisi żyją razem z tygrysami. Świątynia jest znana z tego, że trafiają tu ogromne małe tygrysie kocięta, których matki zostały zabite w czasie polowań. Mnisi uczą je życia. Cześć z majestatycznych kotów trafia na wolność, natomiast te nieprzystosowane do dzikiego życia pozostają w klasztorze otoczone opieką buddyjskich mnichów.
Wieczorem dojechaliśmy do Ayuthaya. Przyszedł czas świętowanie urodzin. Impreza urodzinowa wypadła znakomicie.