Chile 5-27.11.2012

Wodospady Iguasu- gardziel diabła

22-11-2012

Nie chcę zapeszać, ale wygląda na to, że Brazylia jest dla nas łaskawa. Jak na razie wszystko idzie jak należy, pogoda dopisuje a miejsca które zwiedzamy dostarczają mnóstwo niezapomnianych wrażeń. Przełomowe w naszej podróży było zobaczenie jednego z najpiękniejszych wodospadów świata - Iguasu. Nie mieliśmy pewności, czy uda się nam zobaczyć wystarczająco dużo, mając dwa razy mniej czasu niż powinniśmy ( strajk w Buenos)- a jednak, udało się. Mając do dyspozycji ok 6 godzin zobaczyliśmy całą panoramę na 270 wodospadów Iguasu, łącznie z tym najokazalszym - Gardziel diabła.Zrobiliśmy treking pieszy, spływ pontonem pod same wodospady wraz z gratisową kąpielą oraz lot helikopterem, przyglądając się z góry ogromnym przestrzeniom Parku Narodowego Iguasu, rzece Iguasu wraz z wodospadami i granicom 3 państw - Brazylii, Argentyny oraz Paragwaju. Dolecieliśmy też bezpiecznie do Rio de Janeiro.

Wieczorny spacer po plaży Copacabany dopełnił nasz wyjątkowo intensywny i pełen wrażeń dzień. Spróbowaliśmy pierwszej Caipirinhi, co niektórzy wypili też świeże mleczko prosto z kokosa.Po dłuższym spacerze znalazł się również czas na wieczorną kolację - w bardzo popularnej restauracji, gdzie jedzenie wybiera się z bufetu i opłaca w zależności od wagi dania. Tu mogliśmy skosztować pierwszej Churrascarii - grillowanego mięsa różnego rodzaju.

Po kolacji powrót plażą, część zrobiła postój na drugiej Caipirinhi, inni powolnym spacerem udali się z powrotem do hotelu.Piękny dzień i bez złych przygód!