Wietnam i Laos 8.11-2.12.2013

Vientiane - Vang Vieng

27-11-2013

Mająca 300 tysięcy mieszkańców stolica Laosu, Vientiane, zachwyca architekturą budynków, świątyniami buddyjskimi i niesamowitą atmosferą: wszyscy się do nas uśmiechają, co my nieomieszkany odwzajemniać. Przy każdej świątyni oprócz wiernych spotkać można mnichów ubranych w soczyście pomarańczowe szaty. Nie jest rzadkością spotkanie mnicha z lustrzanką bądź Iphonem. Mimo wszystko jednak są oni wpisani w atmosferę tego jakże niezwykłego kraju, nazywanego niegdyś krajem tysiąca słoni. Przechodząc przez ulicę nie trzeba martwić się o to, czy setny z rzędu motocykl bądź autobus potrąci nas na pasach, ponieważ tu kierowcy jeżdżą dużo bezpieczniej. Z zachwytem zwiedzaliśmy więc poszczególne świątynie zlokalizowane w stolicy, a zdecydowanie największe wrażenie zrobiła na nas największa buddyjska stupa w Vientiane, cała pokryta płatkami złota. Jej zdjęcie mogliśmy zobaczyć już na lotnisku, przykuła uwagę grupy do tego stopnia, że wszyscy niezwłocznie zapytali: czy my tam będziemy? Byliśmy, zobaczyliśmy i zachwyciliśmy się.

Popołudnie spędziliśmy w drodze dojazdowej do Vang Vieng. Wieczorem kąpiel w basenie z widokiem na rzekę Nham Khan i wapienne ostańce skalne, a następnie spacer po mieście, gdzie skusiliśmy się na naleśniki smażone w pełnym tłuszczu z dodatkiem mango i masła orzechowego lub bananów i nutelli. Do tego  soki ze świeżo wyciskanych owoców i byliśmy w pełni szczęścia.