Zobacz relacje z wyjazdów do Afryki, Azji i Ameryki - ESTA Travel

Zakaukazie 26.04.-14.05.2012

Klasztor Goshavank, Hahartsin, Sevanawank, jezioro Sewan, nocleg w Erewaniu

11-05-2012

Dziś leniwa pobudka o 8:00, śniadanie o 9:00 jak zwykle pyszne. O 10:00 pod nasz hotel podjechał nowy kierowca w nowym busiku. Ruszyliśmy w trasę. Zwiedzaliśmy klasztor Goshavank i Hahartsin - oba z XIII wieku, ale każdy z nich zdobiony innymi krzyżami kamiennymi, Goshavank nieczynny, Hahartin wciąż użytkowany pod msze.

Sevanawank zachwycił nas swym położeniem, w najwyższym wzniesieniu półwyspu z widokiem na jezioro Sewan, mimo że niebo było trochę zachmurzone, widok zachwycał.

Nad jeziorem Sewan zjedliśmy obiad - pyszną, świeżo wyławianą z jeziora, grillowaną rybę, do tego pieczone ziemniaki i bukiet sałatek.

Ruszyliśmy w drogę do stolicy Armeni - Erewania. Ani się obejrzeliśmy, a już podjeżdżaliśmy pod nasz hotel. Położony niedaleko centrum w jednej z bocznej uliczek, przypomina bardziej przytulny, zadbany pałacyk niż hotel. Postanowiliśmy wskorzystać to, że dziś wcześniej skończyliśmy zwiedzanie i spędziliśmy popołudnie na sjeście, ucztowaniu z armeńskimi smakołykami ( wino z granatu, paklawa, truskawki) oraz wieczór na krótkim spacerze. Ok 21:00 wszyscy rozeszliśmy się do swych pokoi. Armenia wciąż pozytywnie nas zaskakuje. Pozdrawiamy!