Zobacz relacje z wyjazdów do Afryki, Azji i Ameryki - ESTA Travel

Namibia 3-19.11.2014

Przylot do Windhoek

04-11-2014

Godzina 14:30. Grupa ESTY odlatująca z Warszawy spotyka się na Okęciu. Serdeczne uściski ze znajomymi osobami, krótkie wprowadzenie dla nowicjuszy i pełni energii ruszamy w podróż. Z Warszawy leciała nas ósemka. Mimo dwóch przesiadek, przeloty bezproblemowe, a bagaże w komplecie. Grupa z Wrocławia spotykała się na lotnisku godzinę później.

Namibia przywitała nas gorącym suchym powietrzem, niezwykle silnym słońcem, do którego musieliśmy się chwilę przyzwyczajać, po opuszczeniu chłodnej, jesiennej Polski, deszczowego Londynu i Johannesburga. Mimo widocznego zmęczenia na twarzach u wszystkich pojawiły się również radość na nowo rozpoczętą kolejną podróż życia.

Spotkaliśmy się  całą grupą w Windhoek w hotelu. Wrocławska czwórka witała nas pachnąca i zrelaksowana, lądowali 2h wcześniej niż my. Szybki prysznic, zmiana ubrań i wyruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Do dyspozycji podczas całej wyprawy mamy 2 landrovery defendery, tak by być przygotowanymi na każde warunki na drodze.

Ruszyliśmy w kierunku kościoła Christuskirche, dalej świeżo odnowione Muzeum Narodowe z stojącym tuż obok pomnikiem pierwszego prezydenta Namibii,  pałac atramentowy, przejazd przez ścisłe centrum miasta. Zwiedzając to miasto można zwątpić, czy aby na pewno jesteśmy w Afryce. Czysto, zadbane kolorowe domy, ulice opisane w języku niemieckim

Po krótkiej objazdówce wróciliśmy do hotelu na przywitalną kolację w formie bufetu. Ku radości całej grupy już dziś mogliśmy spróbować steków z antylopy. Do wyboru mieliśmy Kudu, Oryks oraz Eland. Wszyscy zgodnie zdecydowali się na Kudu. Oprócz tego miłe Polaków rozmowy przy okrągłym stole o Namibii i nie tylko, zakończone  krótką wieczorną integracją.

Czas spać, odespać lot i zregenerować siły przed pierwszym długim dniem przejazdu! Trzymajcie za nas kciuki!