Misja Wino w RPA 9-20.03.2020

Dzika przyroda Afryki

17-03-2020

Poranne safari

Zrywamy się wcześnie. Jest jeszcze ciemno. Czeka nas poranne safari.

Wzięłam czapkę. I dobrze, bo, mimo że wiatr ustał to i tak jest chłodno.

Kocham w Afryce odgłosy budzącej się do życia dzikiej przyrody, które towarzyszą nam w porannym safari.

Możemy obserwować hipopotamy, spotykamy żyrafę, słonie, znów bawoły i antylopy. Zebry i odpoczywające nosorożce. Lwicę też udało się wypatrzeć — leniwie leżała wygrzewając się w promieniach wschodzącego słońca.

Powrót do lodge, przepyszne śniadanie, kąpiel pod prysznicem na dworze i ruszamy dalej.

Wcześniejszy powrót

Niestety z powodów absolutnie niezależnych od nas musimy wracać wcześniej do kraju. Udało się przebukować bilety na lot dzień wcześniej. Sytuacja związana z koronawirusem zaczyna się zagęszczać również w RPA.

Lothian

Cieszymy się chwilą, Misja Wino trwa i w drodze powrotnej do Kapsztadu odwiedzamy winiarnie Lothian.

Czeka nas degustacja naprawdę świetnych win, w bardzo malowniczych okolicznościach — na świeżym powietrzu, z widokiem na winnice i jezioro. Jest z nami winemaker, który wszystko objaśnia. To jest naprawdę piękne popołudnie, cudowne zakończenie enologicznej części naszego wyjazdu.

Wine Mission Completed!

Kapsztad

Popołudniem docieramy do Kapsztadu. Meldujemy się w hotelu i jedziemy dalej — na Wzgórze Sygnałowe. Podziwiamy głowę lwa, która z tej perspektywy głowy lwa nie przypomina. I przepiękny zachód słońca. Siedzimy wśród mieszkańców miasta i podziwiamy ten niezwykły widok.

Wieczorem wybieramy się na kolację do jednej z knajpek niedaleko Bo-Kaap oferujących wyśmienite owoce morza i ryby oraz wina.