Seszele 3-15.12.2021

Wielka plaża

09-12-2021

Południe La Digue

Czas na poznawanie południa wyspy. Po śniadaniu wsiadamy na rowery i ruszamy w kierunku Grand Anse. Droga przecina wyspę i to pnie się w górę, to opada w dół. W pewnym momencie kończy się asfalt i wjeżdżamy na piaszczystą ścieżkę. Tutaj zostawiamy nasze rowery i po paru krokach jesteśmy na Grand Anse, czyli wielkiej plaży.

Grand Anse

Plaże z tej strony wyspy raczej nie nadają się do pływania ze względu na silne prądy i duże fale, jednak są wyjątkowo malownicze. Przysiadamy na moment, rozpoczyna się sesja fotograficzna, a po niej wchodzimy na ścieżkę i ruszamy na spacer.

Wytyczony tutaj szlak prowadzi na północ i pozwala na dotarcie do kolejnych trzech niewielkich, a bardzo urokliwych plaż. Po kolei odwiedzamy Petite Anse, Anse Cocos, która kradnie nasze serca i docieramy do końca szlaku na Anse Caiman.

Po drodze spotykamy kolejnych przedstawicieli tutejszej fauny: długą czarną stonogę oraz ptaszka o śmiesznej nazwie bulbul. W drodze powrotnej łapie nas deszcz, a jako że jest pora obiadowa szybko zajmujemy stoliki w znajdującej się przy pierwszej z plaż restauracji.

Na stole króluje ryba i lokalne piwo. Po obiedzie rowerami znaną już drogą wracamy do hotelu, gdzie na godzinę 17 umówiliśmy się na degustację lokalnego rumu.

Degustacja rumu

Poznajemy się coraz lepiej, żartujemy i dzielimy się na frakcję rumu kokosowego oraz rumu ciemnego. Po degustacji czas na kolację w naszej hotelowej restauracji, której obsługa zna nas już na tyle, że bez pytania przynosi każdemu z nas ulubione napoje. To zaleta mieszkania w niewielkich hotelach, w których po kilku dniach można poczuć się niemal jak w domu.