Misja Wino w RPA 11-22.02.2019

Spotkanie z lwami

19-02-2019

Gdzie jest lew?

Na dzisiejsze poranne safari jedziemy przede wszystkim z zamiarem spotkania lwa!

Wstajemy wcześnie, żeby już o 6 rano siedzieć w samochodach terenowych i uważnie wpatrywać się w mijany gąszcz. Nasz przewodnik wyprowadza nas jednak z błędu — jeśli mamy spotkać lwa, to będzie siedział przy drodze, a nie chował się w zaroślach.

Mamy to!

I jakby na potwierdzenie jego słów, po kilku minutach spotykamy wylegujące się przy samej drodze dwie lwice! Są piękne! Strzygą uszami, leniwie podnoszą głowy, żeby się nam przyjrzeć. Wpatrujemy się jak zaczarowani, aż z pobliskich zarośli dochodzi dziwny szelest i trzask! Okazuje się, że siedzi w nich lew i pałaszuje to, co prawdopodobnie wcześniej upolowały lwice.

Podjeżdżamy powoli, lew warknął ostrzegawczo, że nie życzy sobie być niepokojony podczas uczty. Trochę zasłaniają lwa gęste liście, ale po chwili zmienia pozycję i ukazuje się naszym oczom w całej okazałości! Jesteśmy usatysfakcjonowani! Na spotkaniu lwów tak bardzo nam zależało!

Wracamy do naszej lodży na śniadanie i mamy jeszcze trochę czasu, żeby nacieszyć się luksusowymi wnętrzami namiotów, w których mieszkamy.

No i w drogę!

Przed południem ruszamy w drogę powrotną, przekładając wizytę na Przylądku Igielnym na następny dzień, aby móc się nacieszyć następnym hotelem — położonym nad samym oceanem i kolacją złożoną z owoców morza.