Egipt 16-27.10.2021

Długi pierwszy dzień

16-10-2021

Zbiórka we Frankfurcie

Ciężko się wstaje o 3:00, a tak mieliśmy ustawione dzisiaj nasze zegarki. Samoloty z Poznania, Wrocławia, Krakowa i Warszawy spotkały się we Frankfurcie. Tu poznaliśmy się po raz pierwszy w składzie gotowym na Egipt.

Dłuższy lot do Kairu był całkiem pełen i minął nam dość szybko, tym bardziej że część z nas podsypiała od czasu do czasu.

Na lotnisku w Kairze

Na lotnisku bardzo sprawnie minęliśmy wszystkie bramki, odebraliśmy nasze wizy i bagaże, wyszliśmy zadowoleni na zewnątrz i ani kroku dalej. To jedna z nowych zmian tutaj, wszędzie poruszając się jako grupa musimy mieć pozwolenie policji. A czekanie na zgodę na wyjście z lotniska zajęło nam dobrą godzinę, obok stały i czekały jak my dwie kolejne grupy.

Kiedy już się nam wydawało, że policja rozpatrzyła nas wniosek pomyślnie, nadzieja okazała się mocno na wyrost. Mogliśmy jedynie zająć miejsca w busie i znowu czekać.

Bezsensowna strata czasu, ale pewnych rzeczy się tutaj nie przeskoczy. Egipt nadal pozostaje państwem policyjnym i musimy się do tego dopasować.

Kolacja na łodzi

Dotarliśmy do naszego hotelu zbyt późno, by zobaczyć piramidy, które mamy dokładnie pod płotem. Ale nic straconego, ponieważ po bardzo krótkiej przerwie ruszyliśmy do miasta w stronę Nilu, by tam na łodzi zjeść kolację. Sama wyprawa felukką bardzo przyjemna, a jedzenie smaczne, ale zmęczenie nie dawało nam żyć. Opadały nam oczy i każdy marzył tylko o pójściu spać.

Wróciliśmy do naszego hotelu dobrze po 23. Za nami długaśny dzień, ale ile radości przy tym.